Miriam Dijst Coaching
rust en ruimte in je hoofd krijgen

TIP 1: Weet hoe je je prioriteiten stelt

Het lijkt wel of het gevoel geen tijd te hebben, steeds sterker gaat spelen. Soms duurt het weken voordat het je lukt om weer eens met iemand af te spreken. Dan wordt zo’n afspraak bijna een soort van ’moeten’ in plaats van even gezellig bijkletsen.

Als je dit herkent, vraag je dan eens af of je wel de juiste prioriteiten voor jezelf stelt. Of vind je dat je zoveel ‘moet’ doen van en voor anderen?

Een heel makkelijk hulpmiddel hiervoor is door gebruik te maken van de zin ‘Moet ik dit nu doen?’ Leg dan steeds de klemtoon op een ander woord in de zin en het woord krijgt een andere betekenis.

Een handige uitleg hiervan kan je gratis aanvragen via http://eepurl.com/gqfASn
Kan je dit handige A-4tje gelijk uitprinten om jezelf hieraan te helpen herinneren.

 

TIP 2: Luister een keer niet naar dat ‘stemmetje’

We hebben het allemaal, de een is zich daar alleen wat meer bewust van dan de ander. Zo’n stemmetje in je hoofd dat je vertelt dat je dit nog moet doen en dat en het liefst nog alles tegelijk.

Dat stemmetje staat natuurlijk voor je gedachten. Maar wat gebeurt er als je daar altijd naar luistert? Dan heb je een oneindig aantal opdrachten die je jezelf geeft.

Het kan zijn dat je nu denkt ‘Ja, maar als ik dat en dat heb gedaan, kan ik daarna even rustig zitten.’ Dan herken je waarschijnlijk dat wanneer je net van plan bent met een boek op de bank te duiken, je ineens ziet dat de wasmand nog vol zit, de kinderen alweer thuiskomen of je het toch nog handig vindt om de vaatwasser in te ruimen.

Neem je daarom voor een keer niet naar dat stemmetje te luisteren. Bewust een keer iets niet te ‘moeten’ doen en daarvoor in de plaats tijd voor jezelf te nemen. Ben benieuwd of dat lukt! 😊

 

Wil je voortaan meer tips ontvangen voor een lekker ontspannen leven?

Meld je dan aan voor de ‘Stress-weg-wijzer’ en ontvang deze 1x per 2 weken in je mailbox

Ja, ik wil de Stress-weg-wijzer ontvangen!