Miriam Dijst Coaching
dankbaarheid werkt magisch

TIP 1: Ontdek je geluksmomentjes

Om dankbaarheid te kunnen voelen en daarmee ook een magisch gevoel te ervaren, is het handig dat je jouw kleine geluksmomentjes gaat ontdekken.

Vaak zijn we van nature meer gericht op de dingen die die dag niet zo lekker zijn gegaan, waardoor de positieve momenten overschaduwd worden en bijna niet meer opvallen. Maar door juist die momenten in een dag te leren ontdekken, ga je je steeds meer richten op positiviteit en dat is zo fijn. Want je weet het, alles wat je aandacht geeft groeit.

Neem jezelf daarom voor om iedere dag 1 klein geluksmomentje van die dag te bedenken en te noteren. En als ik het over momentJE heb, bedoel ik dat ook. Bijvoorbeeld dat je die vogel zo mooi hoorde zingen toen je op de fiets zat, je kon genieten van de kat die vandaag weer heerlijk in het zonnetje kon liggen of je een moment voor jezelf hebt genomen om een leuk tijdschrift door te lezen.

Wat was jouw geluksmomentje vandaag?

 

TIP 2: Laat je inspireren

In tip 1 heb ik het gehad over het vinden van jouw kleine geluksmomentjes. Simpele momentjes om je dankbaar voor te voelen.

Wanneer je het lastig vind om deze momentjes in jouw dag te ontdekken, kan het leuk zijn om dit samen met iemand te doen en je daardoor te laten inspireren. Bijvoorbeeld met je partner of een goede vriend of vriendin.

Aan het eind van de dag noteren jullie eerst voor jezelf 1 à 2 geluksmomentjes van die dag en daarna bespreek je ze met elkaar. De kans is groot dat je daardoor steeds makkelijker en beter jouw eigen geluksmomentjes gaat ontdekken. En het is nog leuk om te doen ook!

 

TIP 3: Wees blij met wie je bent

Wat kan je van binnen toch vaak kritiek op jezelf hebben. ‘Ik heb dat niet goed gedaan, dat gebeurt mij weer, waarom lukt me dit nou niet, ik kan ook nooit iets goed doen, wat zullen ze nu van me denken …..’. Herken je dit soort gedachten?

Jammer, want ieder mens is uniek met ieder z’n eigen mooie eigenschappen. En je weet het, alleen door je fouten leer je en kan je juist ook persoonlijk groeien.

Dus wanneer je de volgende keer zo’n gedachte bij jezelf ontdekt, verander die dan eens in ‘Jammer dan, volgende keer beter’ bijvoorbeeld. Maak er in je hoofd dus niet een heel negatief verhaal van. En ben gewoon blij met wie je bent, voel je daar juist dankbaar voor.

 

Wil je voortaan meer tips ontvangen voor een lekker ontspannen leven?

Meld je dan aan voor de ‘Stress-weg-wijzer’ en ontvang deze 1x per 2 weken in je mailbox

Ja, ik wil de Stress-weg-wijzer ontvangen!

 

 

Gratis tips ontvangen voor een lekker ontspannen leven?

Vul dan je gegevens in en ontvang 1 x per 2 weken de Stress-weg-wijzer met leuke tips, interessante weetjes en inspirerende quotes
Voornaam
Achternaam
E-mailadres